• 05.02.2007
  • 3M

3M Poland prezentuje wyniki za rok 2006

W minionym roku łączna wartość sprzedaży firmy 3M Poland Sp. z o.o. wyniosła 368,4 mln zł, co oznacza 26,7% wzrostu wobec roku 2005. O 35,3% zwiększyła się natomiast wartość eksportu, osiągając poziom 1,9 mln zł, w porównaniu z 1,4 mln w 2005 r.


Osiągnięcie tak dobrych wyników przez 3M Poland było możliwe m.in. dzięki polityce inwestycyjnej firmy. W połowie 2006 roku do struktur 3M Poland włączono firmę Interchemall Sp. z o.o., producenta artykułów czyszczących dla gospodarstw domowych. Obecnie firma 3M przygotowuje się do kolejnych przejęć, które dodatkowo poszerzą wachlarz produktów. Firma planuje dalej umacniać swoją pozycję w tych gałęziach przemysłu, w których jest już obecna.

Jesienią ubiegłego roku rozpoczęto wartą ok. 50 milionów dolarów inwestycję we Wrocławiu, gdzie powstanie nowa fabryka folii optycznych Vikuiti(tm). W marcu 2007 roku 3M planuje uruchomić tam pierwszą produkcję.

– Produkcja folii optycznych do telewizorów LCD we wrocławskiej fabryce ruszy w końcu marca 2007 r. Obecnie trwa montaż maszyn. Nie wykluczamy także możliwości dalszej rozbudowy zakładu we Wrocławiu w sytuacji zwiększonego popytu na nasze produkty, na przykład ze strony firmy Samsung, która zapowiedziała otwarcie fabryki na Słowacji w końcu 2007 r. – powiedział Piotr Freyberg, Dyrektor ds. Inwestycji 3M Poland.

Obszar przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu, na którym powstaje nowa fabryka 3M, został włączony do Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. Inwestycja ta wpisuje się w strategię zaspokajania potrzeb rynku i klientów, zgodnie z którą firma stale rozbudowuje już istniejące zakłady i buduje nowe.

– Rok 2006 był bardzo dobrym rokiem dla sektora przemysłowego. Sprzedaż zwiększyła się o prawie 35% w porównaniu z rokiem poprzednim, co w zestawieniu ze wskaźnikiem wzrostu produkcji sprzedanej przemysłu świadczy o zwiększaniu naszego udziału w rynku. Źródeł sukcesu upatrujemy w konsekwentnym wdrażaniu strategii koncentracji na wybranych segmentach i oferowaniu naszym klientom nowoczesnych technologii i produktów, zwiększających konkurencyjność ich wyrobów finalnych. Korzystaliśmy nie tylko ze zwiększonego popytu na rynku wewnętrznym, ale także z rosnącego eksportu wyrobów, których produkcja jest przenoszona do Polski przez duże koncerny zachodnie. Dobrym przykładem mogą tu być uszczelki samochodowe z naszymi taśmami klejącymi, w produkcji których Polska staje się jednym z głównych dostawców europejskich – powiedział Ryszard Michalski, Dyrektor Sektora Przemysłowego 3M Poland.

Ubiegłoroczny wzrost sprzedaży w poszczególnych sektorach produktowych 3M Poland kształtuje się następująco:

  • Produkty konsumenckie i biurowe: 52,2% wzrostu

    Sektor złożony z produktów aptecznych marki 3M Viscoplast, biurowych marek Scotch i Post-it oraz środków do utrzymania czystości w domu. Ten sektor zapewnił 3M Poland największą wartość sprzedaży w 2006 r.
  • Przemysł i transport: 34,8% wzrostu

    Na ten sektor składają się m.in. materiały ścierne, taśmy i kleje przemysłowe, materiały blacharsko-lakiernicze oraz produkty dla motoryzacji.
  • Bezpieczeństwo, Ochrona i Zabezpieczenia: 31,4% wzrostu

    W skład tego sektora wchodzą m.in. materiały stosowane w bezpieczeństwie pracy i ochronie osobistej, zabezpieczenia zbiorów bibliotecznych, wyposażenie budynków, profesjonalne środki czystości.
  • Reklama wizualna i materiały odblaskowe: 19,6% wzrostu
  • Ochrona zdrowia: 4,9% wzrostu
  • Energetyka i telekomunikacja: 1,5% wzrostu

– W bieżącym roku nadal będziemy dużo inwestować zarówno w wysoko wykwalifikowanych pracowników, jak i w produkcję. Najważniejsze dla nas w najbliższym czasie będą taśmy i kleje przemysłowe, folie optyczne i produkty marki 3M Viscoplast. Przed 3M rysuje się w Polsce bardzo interesująca przyszłość – powiedział Jose del Solar, Dyrektor Generalny 3M Poland.

Całość sprzedaży 3M na świecie w 2006 roku zamknęła się w kwocie 22,9 mld dolarów i wzrosła w porównaniu do 2005 r. o 8,3%. Wyniki te były możliwe do osiągnięcia m.in. dzięki zwiększeniu globalnych inwestycji w wielu dziedzinach, jak badania i rozwój czy marketing i sprzedaż. Firma dokonała również serii przejęć, uzupełniając w ten sposób swoją ofertę w kluczowych wybranych obszarach.

W 2006 roku korporacja 3M dokonała 18 akwizycji, w których miała udział każda z sześciu dywizji firmy. Poza USA, przejęte zostały podmioty w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Brazylii, Niemczech, Indiach, Finlandii oraz w Polsce.

3M

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne – są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com) 3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji – nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl). Dodatkowych informacji udziela: 3M Poland Ilona Gajewska Corporate Marketing & Public Relations 3M Poland Sp. z o.o.

Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: 3m@3m.pl

POWERED BY PARTNER OF PROMOTION