Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
60 tys. złotych dla najbardziej innowacyjnej Polki!
W Polsce po raz pierwszy przyznano DARBOVEN IDEE GRANT. Laureatką nagrody na najbardziej innowacyjny kobiecy pomysł na biznes została Ewa Daniuk, twórczyni nowatorskiej metody budowlanej. Wyróżniony pomysł umożliwia szybkie powstawanie obiektów małej architektury i może być stosowany m. in. w regionach dotkniętych kataklizmami. Gala wręczenia nagrody odbyła się 9 listopada w Warszawie.
Ewa Daniuk przedstawiła pomysł firmy produkcyjno-handlowej opierający się na planach wprowadzenia na rynek nowego sposobu budowy obiektów małej architektury. Wzór przemysłowy Bezspoinowych Klocków Budowlanych (BKB), który ma być podstawą działalności nowej firmy, został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP w 2005 roku. Ta nowatorska technologia budowlana pozwala na szybką budowę domków, altanek, pawilonów handlowo-usługowych, garaży, wiat, magazynów etc. Prosty sposób montażu sprawia, że klienci są w stanie sami zbudować określony obiekt, korzystając jedynie z dołączonej do produktu instrukcji obsługi. Szybkie tempo stawiania budowli pozwala na wykorzystanie BKB np. w rejonach dotkniętych kataklizmami.
Inicjatorem nagrody DARBOVEN IDEE GRANT jest Albert Darboven, niemiecki producent kawy. Nagroda fundowana przez jego firmę przyznawana jest w Niemczech od 1997 roku.
W tym roku Albert Darboven wyróżnił również wybitnie przedsiębiorczą Polkę.
– Najważniejszymi kryteriami w naszym konkursie były: osobiste zaangażowanie uczestniczki w rozwój planowanego przedsięwzięcia i ilość stworzonych lub planowanych miejsc pracy. Jury postanowiło przyznać nagrodę projektowi najbardziej przedsiębiorczemu i zapewnić pomoc na początku jego realizacji. Ten pomysł ma szansę nie tylko stworzyć nowe miejsca pracy i przynieść firmie zyski, ale również pomóc osobom w potrzebie. Dlatego jestem przekonany, że takie inicjatywy warto doceniać – powiedział Albert Darboven, pomysłodawca nagrody.
O DARBOVEN IDEE GRANT ubiegało się 160 Polek z całego kraju. Wszystkie zgłoszenia oceniane były przez jury ekspertów w składzie:
- dr Irena Eris – Prezes Firmy Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris,
- W. Ewa Plucińska – Prezes Grupy Firm Doradczych EVIP,
- dr Anita Plantikow – naukowiec i przedsiębiorca, członek jury niemieckiej edycji
IDEE- Förderpreis, - prof. dr dr Volker Schaub – adwokat, przewodniczący jury niemieckiej edycji IDEE-Förderpreis.
– Jako jury nie mieliśmy łatwego zadania. Z wielu dobrych projektów należało wybrać te najlepsze. To wszystko pokazuje, jak ważne są inicjatywy takie jak DARBOVEN IDEE GRANT. W Polsce jest bardzo dużo przedsiębiorczych kobiet z nieprzeciętnymi pomysłami. Takie konkursy mogą być dla nich bardzo motywujące, a wsparcie finansowe oferowane na początku może stworzyć im szansę rozwinięcia skrzydeł w biznesie. A nowe firmy to nowe miejsca pracy i większa aktywność społeczeństwa. Mam więc głęboką nadzieję, że takich konkursów będzie w Polsce coraz więcej – powiedziała dr Irena Eris, członek jury nagrody.
W finale, oprócz zwyciężczyni, znalazły się jeszcze trzy przedsiębiorcze Polki: Honorata Gawlas, właścicielka firmy TVIP, która jest dostawcą platformy wirtualnej obsługującej tematyczne i regionalne telewizje internetowe, Aneta Murakowska-Toporska, pomysłodawczyni Akademii Przyszłości Biznesu CreativeVision oraz Aleksandra Piaścik, inicjatorka budowy pierwszego w Polsce delfinarium.
Informacje na temat zwyciężczyni, finalistek, ich zdjęcia a także szczegóły konkursu oraz informacje na temat fundatorów uzyskać można w Biurze Prasowym Nagrody DARBOVEN IDEE GRANT 2006.
Darboven
Początki firmy J.J.Darboven sięgają drugiej połowy XIX wieku. Właśnie w realiach dziewiętnastowiecznego Hamburga, w 1866 roku, jej założyciel – Johann Joachim Darboven rozpoczął swoją działalność handlową, koncentrując się w pierwszych latach na sprzedaży przypraw. W krótkim czasie jego pasją stał się jednak inny produkt – najwyższej jakości kawa. Obecnie na czele przedsiębiorstwa stoi Albert Darboven – przedstawiciel czwartego pokolenia kawowego klanu. W epoce globalizacji, nieustannych fuzji przedsiębiorstw i rozkwitu wielkich korporacji J.J.Darboven pozostaje firmą rodzinną, która dzięki wieloletniemu doświadczeniu i doskonałej intuicji promuje najwyższą jakość produktów i usług. Od 13 lat firma J.J. Darboven obecna jest również w Polsce. Odbiorcami kaw premium IDEE Kaffee i Mövenpick są największe sieci handlowe w kraju.
W gastronomii natomiast najpopularniejszymi markami są Alfredo i Eilles. Kilka tysięcy polskich hoteli, restauracji, coffee shopów, kawiarni, pubów korzysta natomiast z oferowanej przez J.J.Darboven Poland usługi polegającej na dostarczaniu optymalnej dla każdego lokalu kombinacji PRODUKTU, MASZYNY, SERWISU i DORADZTWA. Od wiosny 2003 działa w firmie unikalna Akademia Kawy i Herbaty ALFREDO, która szkoli rocznie ok. 500 seminarzystów z kraju i zagranicy.
Dodatkowych informacji udzielają:
Partner of Promotion – Agencja Public Relations
Magdalena Kowalczyk,
tel. 0 22 858 74 58
m.kowalczyk@partnersi.com.pl
oraz
J.J. Darboven Poland,
tel. 0 58 671 21 71