Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Zadowolona „Mama w pracy” – w Motoroli
Motorola to pracodawca dbający o kobiety – potwierdzają to ogłoszone dziś wyniki konkursu „Mama w pracy”.
Warszawa, 13 grudnia 2007 – Motorola znalazła się w gronie 31 pracodawców, którzy zostali docenieni w pierwszej edycji konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez dziennik „Rzeczpospolita”, Fundację Świętego Mikołaja i Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Jego celem było wyłonienie firm „nieprzeciętnie przyjaznych matkom”. Pracowniczki z ponad 120 zgłoszonych przedsiębiorstw i instytucji anonimowo wypełniały ankiety i wysyłały je bezpośrednio do organizatora. Długofalowym efektem projektu „Mama w pracy” mają być pozytywne zmiany na rynku pracy oraz podniesienie standardów traktowania matek w ich miejscu zatrudnienia.
Metoda anonimowych ankiet gwarantowała szczerość i niezależność opinii. Odpowiedzi były analizowane przez instytut badawczy. Po ścisłej selekcji, która wykluczyła m.in. pracodawców z przeważającymi negatywnymi ocenami czy takich, którym kobiety nie chciałyby przyznać tytułu „przyjazny matkom”, dokonano dodatkowej weryfikacji odpowiedzi. Przeprowadzili ją telefonicznie pracownicy instytutu badawczego.
Kobiety w Motoroli to niezwykle cenni pracownicy. Wiele z nich zajmuje wysokie stanowiska. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Ponadto Motorola prawdopodobnie jako jedyna w Polsce aktywnie zachęca kobiety do pracy w IT. Już od 7 lat prowadzi autorski, ogólnopolski program edukacyjny „Diversity”, który zachęca uczniów szkół średnich, a szczególnie dziewczęta do wyboru informatyki jako kierunku studiów. Od 2000 roku wzięło w nim udział już ponad 7 tysięcy uczniów.
W Polsce Motorola została doceniona za prowadzoną politykę równościową następującymi tytułami:
- „Inwestor w Kapitał Ludzki”, za profesjonalizm w zarządzaniu kadrami, w tym stwarzanie dogodnych warunków pracy dla kobiet;
- „Firma równych szans”, w ramach projektu Gender Index, zarządzanego przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP);
- „Firma w Twoim STYLU”, przyznana przez redakcję „Twojego Stylu” m.in. w dowód uznania za program „Diversity”;
- Szwedzkie „Okulary Równości”, nagroda przyznawana osobom lub instytucjom, które najlepiej promują ideę równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz dostrzegają problem dyskryminacji płciowej.
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.