Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Walka z AIDS – Motorola dołącza do inicjatywy (PRODUCT) RED
Motorola przeznaczy część zysków ze sprzedaży specjalnej, czerwonej edycji telefonu L7 w Wielkiej Brytanii na walkę z epidemią AIDS w Afryce.
Basingstoke, Wielka Brytania, 15 maja 2006 r. – Motorola (NYSE:MOT) przedstawia (MOTO)RED – superpłaski, czerwony telefon komórkowy – L7. To pierwszy w historii firmy produkt, stworzony z myślą o inicjatywie (PRODUCT) RED, mającej na celu zaangażowanie sektora prywatnego w walkę z AIDS w Afryce. Firmy, których produkty zostaną oznaczone logiem (PRODUCT) RED, przekażą procent przychodów z ich sprzedaży na rzecz Globalnego Funduszu (Global Fund), który finansuje programy związane z AIDS w Afryce, z naciskiem na zdrowie kobiet i dzieci.
– RED to pomysł na miarę XXI wieku. Uczestniczące w tym przedsięwzięciu firmy robią coś niesamowitego – wykorzystują kreatywność i możliwości finansowe, by wesprzeć Globalny Fundusz w walce z epidemią AIDS w Afryce – największym od 600 lat kryzysem zdrowotnym na świecie. Myślę, że wsparcie dla inicjatywy RED i tego rodzaju dobroczynność będzie dla nich dobrym interesem – powiedział Bono, lider zespołu U2, współtwórca inicjatywy RED.
– Motorola prowadzi działalność w Afryce od ponad 30 lat. Nasze wsparcie dla Globalnego Funduszu jest jednym ze sposobów, w jaki możemy się odwdzięczyć
tej części świata. Nasz nowy czerwony model telefonu, Motorola L7, może pomóc zmienić sposób myślenia o pladze AIDS na tym kontynencie. Dajemy do rąk możliwość rozwiązania tego problemu – powiedział Ron Garriques, szef działu Telefonów Komórkowych Motoroli. – Motorola i jej partnerzy detaliczni w Wielkiej Brytanii przeznaczą na ten cel 10 funtów od każdego sprzedanego egzemplarza Motoroli L7. Od dzisiaj operatorzy telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii będą także przeznaczać 5 procent miesięcznych przychodów z każdego telefonu Motorola L7. Każdą rozmową, każdym SMSem i ściągnięciem danych użytkownicy będą mogli pomóc w walce z AIDS.
Najnowsze dane1 przedstawione przez Fundusz Globalny pokazują, jak istotne jest nawet najmniejsze wsparcie za pośrednictwem (MOTO) RED. Przychody
ze sprzedaży tylko trzech egzemplarzy telefonu dają możliwość wyposażenia osieroconego przez plagę AIDS dziecka w materiały szkolne i zaoferowania mu ciepłego posiłku w ciągu dnia. Tylko 5 procent przeciętnego rocznego rachunku za telefon to prawie 180 terapii pozwalających zapobiec transmisji wirusa HIV z matki na dziecko.
Inicjatywa (PRODUCT) RED powstała w styczniu tego roku podczas Światowego Forum Gospodarczego. Jej inicjatorem był m.in. Bono z grupy U2 oraz Bobby Shriver. Poparcia inicjatywie udzielili operatorzy komórkowi i sprzedawcy detaliczni telefonów w Wielkiej Brytanii: BT Mobile, Carphone Warehouse, Fresh, O2, Orange, Tesco Mobile, T-Mobile, Virgin Mobile oraz Vodafone. Partnerami są także: American Express, Armani, Converse oraz Gap.
(1Szacunki te oparto na szerokim zakresie programów finansowanych przez Globalny Fundusz w Afryce; dokładne koszty dla poszczególnych krajów mogą się znacznie różnić. Dalszych informacji udzielają: Jody Hall 020 7291 6318; e-mail: jody.hall@freud.com; Mark Pinnes 020 7291 6364; e-mail: mark.pinnes@freud.com; Una Kent 07802 365 956; e-mail una.kent@motorola.com)
Więcej informacji o inicjatywie (PRODUCT) RED na stronie: www.joinred.com
* * *
Informacje o Funduszu Globalnym (Global Fund)
Globalny Fundusz na Rzecz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią to światowy program działający na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. Jego celem jest zbiórka i dystrybucja funduszy przeznaczonych na zapobieganie i walkę z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią, na które umiera 6 milionów ludzi rocznie.
Globalny Fundusz stara się kierować pieniądze do programów z „pierwszej linii ognia” walki z chorobami i dotrzeć z pomocą do najbardziej potrzebujących.
Metodę przyznawania pomocy opracowano tak, by zapewnić efektywne wykorzystanie funduszy i wprowadzić rzeczywiste zmiany w życiu ludzi i całych społeczności. Wszystkie programy są monitorowane przez niezależne organizacje, co pozwala zapewnić rzeczywistą pomoc. Fundusz działa we współpracy z innymi organizacjami i uzupełnia już istniejące programy walki z tymi chorobami.
Według danych z grudnia 2005 r., 384 tysięcy ludzi rozpoczęło terapię antyretrowirusową dzięki programom wspieranym przez Fundusz – to trzy razy więcej niż pod koniec 2004 r. Połowa środków finansowych Funduszu (5,2 mld dol.) przeznaczana jest na leki, moskitiery zapobiegające rozprzestrzenianiu malarii oraz inne produkty. Drugą połowę przeznacza się na rozwój usług medycznych. Więcej informacji o Funduszu na stronie: www.theglobalfund.org
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.