Kariera kobiet w europejskiej teleinformatyce – Motorola wraz z komisarz Unii Europejskiej promują kobiecy potencjał

Z okazji międzynarodowego Dnia Kobiet Motorola i Komisja Europejska promują karierę w branży IT i telekomunikacji.


Warszawa, Bruksela, 8 marca 2007 – komisarz Unii Europejskiej ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów, Viviane Reding, zaprosiła do Brukseli przedstawicieli wiodących koncernów telekomunikacyjnych, w tym Motorolę (NYSE: MOT), by promować karierę kobiet w przemyśle teleinformatycznym w Europie, wciąż uważanym za domenę mężczyzn.

Motorolę reprezentowały dwie panie z Krakowa: Magdalena Rabiej – starszy inżynier oprogramowania z Motoroli oraz Ania Pers – uczennica krakowskiego liceum. Obie są polskimi bohaterkami filmu prezentującego sześć młodych dziewcząt z różnych krajów biorących udział w typowym dniu pracy kobiety-inżyniera.

Spotkanie stało się również platformą wymiany najlepszych praktyk biznesowych

oraz rozwiązań dotyczących polityki równościowej w zatrudnianiu. Komisja Europejska stara się zachęcać absolwentki studiów technicznych, by rozpoczęły swoją karierę w biznesie teleinformatycznym oraz chce rozbudzić takie zainteresowanie wśród uczennic szkół średnich, zastanawiających się nad wyborem studiów i swoją drogą kariery.

– Według przewidywań Unii Europejskiej w przeciągu kilku lat zapotrzebowanie na pracowników branży IT może wzrosnąć do 300 tysięcy. Cieszę się, że Komisja wybrała Motorolę jako przykład firmy, która już od lat z sukcesami zachęca kobiety do pracy w tej branży. Myślę, że w Polsce możemy nazwać się prekursorami takiego podejścia – już w 2000 roku wystartowaliśmy z własnym programem edukacyjnym „Diversity”, który zachęca dziewczęta do wyboru informatyki jako kierunku studiów – mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

Kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są w Motoroli czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Motorola w Polsce została już doceniona za prowadzoną politykę równościową następującymi tytułami:

  • Inwestor w Kapitał Ludzki”, za profesjonalizm w zarządzaniu kadrami, w tym stwarzanie dogodnych warunków pracy dla kobiet;
  • „Firma równych szans”, w ramach projektu Gender Index, zarządzanego przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP);
  • „Firma w Twoim STYLU”, przyznana przez redakcję „Twojego Stylu” m.in.
  • w dowód uznania za program „Diversity”;
  • Szwedzkie „Okulary Równości”, nagroda przyznawana osobom lub instytucjom, które najlepiej promują ideę równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz dostrzegają problem dyskryminacji płciowej.

Więcej informacji o projekcie edukacyjnym Motoroli „Diversity” na stronie www.diversity.pl.

Motorola

Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.

POWERED BY PARTNER OF PROMOTION