Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Xerox bardzo skuteczny w walce ze zmianami klimatycznymi na ziemi.
Xerox aż o sześć lat wcześniej osiągnął wynik o 8 proc. lepszy od zakładanej na
2012 rok, 10 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych. Od teraz nowym celem firmy jest osiągnięcie 25 proc. redukcji w ciągu kolejnych sześciu lat.
Warszawa, 13 grudnia 2007 r. – firma Xerox (NYSE: XRX) od 2002 r. osiągnęła redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) na poziomie 18 proc., uzyskując tym samym wynik o 8 proc. lepszy od pierwotnie zakładanego na 2012 rok.
Dzięki przyjętemu przez Xerox programowi redukcji GHG, w 2006 roku do atmosfery nie przedostało się blisko 87 000 ton dwutlenku węgla. Wartość ta odpowiada poziomowi gazów wytwarzanych przez 18 tys. samochodów. Poprzez skuteczną realizację programu firma zaoszczędziła 18 milionów dolarów.
Osiągnięcie zakładanej redukcji o sześć lat wcześniej zmusiło Xerox do zmiany planów związanych z emisją gazów w nadchodzących latach. Firma zapowiedziała, że od teraz celem, do osiągnięcie którego zamierza dążyć, będzie zmniejszenie emisji gazów o 25 proc. w 2012 roku.
Wyniki potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Ochrony Środowiska (EPA) pokazują nie tylko operatywność, ale również zaangażowanie Xerox w programie EPA Climate Leader. Skuteczna redukcja emisji gazów cieplarnianych jest wynikiem podjęcia przez firmę licznych inwestycji w modernizację obszarów operacyjnych. Dzięki nim w dłuższym okresie czasu firma Xerox nie tylko przyczyni się ochronie środowiska naturalnego, ale również zmniejszy koszty jej działalności.
„Już od dawna Xerox uszeregował innowacje na stałym bardzo wysokim poziomie na swojej liście priorytetów, dzięki którym nie tylko oszczędzamy energię ale również redukujemy poziom zanieczyszczenia środowiska. Na sukces, jakim bez wątpienia jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 18 proc. na blisko sześć lat przed wyznaczonym terminem złożyły się zarówno dogłębna wiedza, jak i jasno określone procesy produkcyjne” – powiedziała Patricia Calkins, wice prezes Environment, Health and Safety for Xerox. „Przyjęta polityka przyniesie w dłuższym terminie wymierne efekty nie tylko samej firmie, ale również klientom i akcjonariuszom” – dodała prezes Calkins.
W programie EPA Climate Leaders Xerox uczestniczy od 2003 roku. Od tego czasu firma zobowiązała się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 10 proc. względem poziomu bazowego z roku 2002. W celu osiągnięcia tych założeń Xerox przystąpił do programu – „Energy Challenge 2012”. Emisja GHG do atmosfery związana jest pośrednio z zakupem energii elektrycznej, pary wodnej oraz bezpośrednio w procesie spalania paliw kopalnych takich jak gaz, benzyna, olej napędowy.
Wprowadzenie programu oszczędzania energii spowodowało spadek emisji gazów cieplarnianych w następujących obszarach:
- 24 proc. spadek emisji GHG we flocie samochodowej firmy
- 27 proc. spadek emisji związany ze spalaniem gazów pochodzenia naturalnego
- 13 proc. spadek związany z użytkowaniem energii elektrycznej
Osiągnięte rezultaty nie tylko pomogły środowisku naturalnemu, ale spowodowały również redukcję kosztów działalności samej firmy. Całkowity popyt na zużycie energii w badanych okresach zmalał o blisko 21 proc. – w tym spadek zapotrzebowania na energię elektryczną (12 proc.), gaz ziemny (27 proc.) oraz benzynę i olej napędowy (30 proc.). W efekcie tego obniżono koszty działalności firmy w 2006 roku o kolejne 18 mln dolarów.
Firma Xerox zauważyła, że istniejące już programy oszczędzania energii stwarzają nowe możliwości redukcji emisji gazów, a to daje nadzieję, że założony przez firmę na 2012 rok cel uda się zrealizować. Niektóre z nich to:
- Uruchomienie pierwszej fabryki produkującej nowy toner, który został stworzony z myślą o oszczędzaniu energii. Xerox, jako firma, która zużywa najwięcej energii produkując toner do drukarek. opracowała formułę produktu – EA toner, dzięki której zużycie energii w procesie produkcji nowego EA tonera jest o 25 proc. mniejsze. Dzięki nowoczesnej technologii opracowano również specjalny dodatek, dzięki któremu, produkcja tradycyjnego tonera – wymagająca do tej pory techniki miażdżenia – jest bardziej efektywna. Nowa technologia pozwoliła zmniejszyć zużycie energii o 22 proc. na każdym kilogramie.
- Zwiększenie niezawodności oraz możliwości zdalnego monitorowania urządzeń, dzięki czemu blisko 15 000 pracowników odpowiedzialnych za techniczne wsparcie, znacznie rzadziej zobligowana jest do osobistego diagnozowania usterki na miejscu u klienta. W stanach Zjednoczony, w 2006 roku inżynierowie wsparcia technicznego, przejechali o 34 miliony kilometrów mniej niż w 2002 roku. Wynikiem tego jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 26 milionów ton.
- Stosowanie urządzeń wielofunkcyjnych, w stu osobowej firmie pozwala zaoszczędzić na zużywanej energii nawet do 2000 dolarów rocznie.
- Kontrola, jakiej poddawana jest temperatura w pomieszczeniach. Dzięki temu wyeliminowano zjawisko przegrzania oraz zanieczyszczenia powietrza. Ponadto systemy oświetlenia budynków dostosowano do potrzeb pracującego w nim personelu.
„Chciałbym pogratulować firmie Xerox w osiągnięciu wyznaczonego celu, jakim była redukcja emisji gazów cieplarnianych do atmosfery. Sukces ten wyraźnie pokazuje,
że skuteczna polityka przystosowania do zmian klimatycznym jest dobra nie tylko dla środowiska, ale również dla samej firmy” – powiedział Robert J. Meyers,
EPA’s Office of Air and Radiation.
Xerox
Informacje o firmie Xerox Polska
Więcej informacji o firmie Xerox na stronie: http://www.xerox.com Komentarze oraz perspektywy dla przemysłu poligraficznego mogą Państwo znaleźć na stronie http://www.xerox.com/blogs lub http://www.xerox.com/podcasts.
Xerox(r), Xerox oraz element graficzny w kształcie kuli są własnością Xerox Corporation i mogą być zastrzeżone.
Kontakt dla mediów:
Marta Kwapisz,
Partner of Promotion,
22 858 74 58 #42,
m.kwapisz@partnersi.com.pl