Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
„Diversity” – młodzież przełamuje stereotypy płci
Już po raz siódmy rusza ogólnopolski program edukacyjny Motoroli „Diversity”. Tegorocznym tematem jest „What’s next?”.
Warszawa, Kraków, 1 lutego 2007 – Krakowskie Centrum Oprogramowania Motoroli rozpoczyna siódmą edycję ogólnokrajowego programu edukacyjnego „Diversity”, skierowanego do uczniów polskich szkół ponadgimnazjalnych. Akcja ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta, do wyboru studiów związanych z informatyką. Głównym założeniem, które wpisuje się w ideę różnorodności realizowaną przez Motorolę na całym świecie, jest zmiana stereotypowego postrzegania zawodu informatyka, a w szczególności inżyniera, jako domeny mężczyzn.
Zadaniem uczestników jest stworzenie strony internetowej, zainspirowanej tematem „What’s next?”. W konkursie mogą wziąć udział zespoły mieszane, przynajmniej
w połowie składające się z dziewcząt, pod opieką nauczyciela. W tym roku po raz pierwszy należy zaprezentować stronę dwujęzyczną – po polsku i angielsku.
– Program ciągle się rozwija. Kiedy siedem lat temu rozpoczynaliśmy „Diversity”, wzięło w nim udział 120 uczniów – a w zeszłym roku ponad 2000. Wśród tegorocznych absolwentek informatyki są już dziewczyny, które uczestniczyły
w pierwszych edycjach naszego konkursu. Kilka z nich skorzystało z praktyk
w krakowskim Centrum Oprogramowaniu Motoroli. To dowód, że postawienie na edukację było właściwym wyborem, który przyniesie efekty – mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
W tym roku dla zwycięzców przewidziane są zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu. Chcąc zachęcić do studiów informatycznych, każda z uczelni ufundowała 6 takich stypendiów na studia stacjonarne lub niestacjonarne, tworząc w ten sposób precedens w swoim procesie rekrutacji.
Nowością siódmej edycji będzie specjalnie przygotowany przewodnik po prawie autorskim dla młodzieży. Udostępniony na stronie konkursu www.diversity.pl będzie
w przystępnej formie omawiał wszelkie zagadnienia związane z przestrzeganiem prawa autorskiego przy wykorzystywaniu materiałów do budowania stron internetowych.
Zgłoszenia uczestnictwa będą przyjmowane do 16 marca 2007 roku. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w połowie czerwca w auli Wyższej Szkoły Europejskiej
w Krakowie. Nagrody zostaną przyznane zespołom w trzech kategoriach: „Najciekawsza szata graficzna”, „Najciekawsze potraktowanie tematu” i „Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika”. Wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.
Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: www.diversity.pl.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji „Diversity” są: „Magazyn Komputerowy ENTER”, portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn „Cogito”. Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.