Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
![](https://thepartners.com.pl/wp-content/uploads/2024/11/motorola_cat-410x280.png)
„Diversity” po raz szósty – Motorola rozbudowuje program dla szkół średnich
Motorola kontynuuje przełamujący stereotypy płci program edukacyjny Diversity”. Tegoroczna edycja nosi tytuł Świat bez słów” i jest poszerzona o nową kategorię konkursową – Najlepsza gra”.
Kraków, 27 stycznia 2006 r. – Motorola (NYSE: MOT) rozpoczyna szóstą edycję ogólnokrajowego programu edukacyjnego „Diversity”, skierowanego do uczniów polskich liceów i techników. Akcja ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta, do wyboru kierunków studiów związanych z informatyką. Głównym założeniem programu, zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, jest zmiana stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.
W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie strony internetowej, której tematem będzie „Świat bez słów”. W konkursie mogą wziąć udział 4-6 osobowe zespoły uczniów pod opieką nauczyciela. Minimum połowę grupy muszą stanowić dziewczęta. Nową, nieobowiązkową kategorią w konkursie jest „Najlepsza gra” – trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem tegorocznej edycji i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.
– Coraz większa popularność konkursu bardzo nas cieszy i świadczy o tym, że tego typu akcje są potrzebne. W ciągu pięciu lat trwania Diversity” uczestniczyło w nim 4 tysiące uczniów. W 2000 roku, gdy ruszał program, dziewczęta stanowiły ok. 2% wszystkich osób studiujących informatykę na krakowskich uczelniach. Dzisiaj kobiety stanowią średnio 10% studentów informatyki na uczelniach w całej Polsce. Wierzymy, że akcja Motoroli również przyczyniła się do tego wzrostu – mówi Justyna Ożóg, koordynator projektu „Diversity”.
Dla uczestników konkursu Motorola przygotowała warsztaty przybliżające zagadnienia związane z metodologią i testowaniem projektu, a także językami programowania (m.in. HTML, DHTML i Java Script). Nowością będą zajęcia poświęcone tworzeniu gier oraz ergonomii stron internetowych.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Nagrody zostaną rozdane w 4 kategoriach: „Najlepsza grafika”, „Najciekawsze ujęcie tematu”, „Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika” oraz „Najciekawsza gra”. Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.
Szczegółowe informacje dotyczące regulaminu konkursu, rejestracji, warsztatów i zdjęcia z ubiegłorocznych edycji dostępne są na oficjalnej stronie www.diversity.pl. Zgłoszenia chęci uczestnictwa będą przyjmowane do 13 marca 2006 roku.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji „Diversity” są: Magazyn Komputerowy „Enter”, Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett Packard, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.