Japonia otwarta na Europę – efekty misji handlowej realizowanej dla UPEMI
Rynek japoński to jeden z najbardziej wymagających, ale jednocześnie najbardziej perspektywicznych kierunków dla europejskiej wołowiny. W dniach 28 września – 5 października 2025 r. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), przy wsparciu agencji The Partners, zrealizowała misję handlową do Japonii w ramach projektu „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich – kontynuacja”. Jej celem było wzmocnienie obecności europejskiej wołowiny na rynku azjatyckim, promocja wysokich standardów produkcji oraz budowanie relacji z japońskimi partnerami.
W Osace odbyło się Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30 września 2025 r.), które zgromadziło przedstawicieli administracji, instytucji branżowych i przedsiębiorstw z obu krajów. Forum stało się okazją do prezentacji europejskiej oferty i rozmów z japońskimi partnerami, dzięki którym możliwe było wskazanie obszarów potencjalnej współpracy i lepsze rozpoznanie oczekiwań rynku.
Kilka dni później w Tokio zorganizowano seminarium branżowe (3 października 2025 r.), w trakcie którego omówiono kwestie związane z polsko-japońską współpracą gospodarczą, standardami produkcji wołowiny w Europie i wymogami obowiązującymi w Japonii. Wydarzenie uzupełniły spotkania B2B, które dały przedsiębiorcom szansę na bezpośrednie rozmowy i zaprezentowanie swojej oferty potencjalnym partnerom.
Program misji domknęły wizyty studyjne w tokijskich sklepach (store check), umożliwiające uczestnikom przyjrzenie się z bliska realiom lokalnego handlu detalicznego oraz obowiązującym trendom konsumenckim.
Wyjazd do Japonii był kolejnym etapem działań UPEMI na rzecz promocji europejskiej wołowiny w Azji. Dzięki starannemu przygotowaniu i koordynacji programu, w które zaangażowana była także agencja The Partners, udało się zrealizować spójne i efektywne wydarzenie, otwierające drogę do dalszej współpracy na rynku japońskim.