Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Black Week pomógł deweloperom. Sprzedaż mieszkań w listopadzie wzrosła o ponad 9%.
Z danych portalu mieszkaniowego tabelaofert.pl za listopad tego roku wynika, że łączna sprzedaż nowych mieszkań na siedmiu największych rynkach w Polsce wzrosła w listopadzie o 9,2% w stosunku do października. Wzrosty te zaobserwowano we wszystkich analizowanych miastach. Jednak w porównaniu z listopadem ubiegłego roku jest to spadek o prawie 34%. Ceny natomiast stoją w miejscu.
W listopadzie na siedmiu największych rynkach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach oraz Trójmieście, sprzedano łącznie ponad 3 162 mieszkań, co stanowi wzrost o 9,2% w stosunku do października, ale spadek o 33,8% w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Największe wzrosty w stosunku do poprzedniego miesiąca zanotowano w Poznaniu (18,3%), a najmniejsze w Katowicach (5,3%). Z kolei największy spadek rok do roku zanotowano w Łodzi (-41,8%), a najmniejszy we Wrocławiu (-23,3%). Łączna sprzedaż w listopadzie była większa o 266 mieszkań niż w październiku, ale o 1 618 mieszkań mniejsza niż w listopadzie 2021 roku.
– Listopad to kolejny miesiąc, w którym sprzedaż nieznacznie rośnie, niemniej jednak wolumeny sprzedaży są wciąż o wiele niższe od ubiegłorocznych – zauważa Robert Chojnacki, założyciel serwisu tabelaofert.pl. W dalszym ciągu najchętniej kupowane są mieszkania gotowe, które stanowiły większość sprzedaży w ubiegłym miesiącu. Tam gdzie projekt ma odległy termin oddania, zainteresowanie klientów jest dużo mniejsze – dodaje Robert Chojnacki.
Portal mieszkaniowy tabelaofert.pl opublikował także dane dotyczące cen sprzedanych mieszkań. Wynika z nich, że ustabilizowały się one, a zmiany w stosunku do ubiegłego miesiąca są symboliczne.
Publikowane ceny mieszkań nie uwzględniają powszechnie udzielanych obecnie rabatów oraz czasowych promocji – zaznacza Robert Chojnacki. Analizując dane o sprzedaży i cenach za ostatnie miesiące można z całą pewnością stwierdzić, że oczekiwany przez niektórych spadek cen nie nastąpił – i już widać, że szybko nie nastąpi. Nie znam żadnego nowego projektu deweloperskiego, który zostałby wprowadzony na rynek po cenach niższych niż w jego najbliżej okolicy – dodaje Robert Chojnacki.
– Obserwujemy powolny powrót na rynek inwestorów, którzy widząc, że ceny nie spadają i nie ma nowej oferty, starają się wykorzystać czas obecnych promocji. W listopadzie po raz pierwszy od pół roku mieliśmy klientów, którzy kupowali po kilka mieszkań w jednej inwestycji – zauważa Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.
O tabelaofert.pl
To jeden z największych serwisów rynku nieruchomości w Polsce, który od ponad 20 lat umożliwia znalezienie aktualnej oferty mieszkań bez wychodzenia z domu. W serwisie znajduje się kilkaset tysięcy nieruchomości, a prezentowane lokale obejmują zarówno nowe mieszkania i domy – oferty deweloperów jak i rynek wtórny. Korzystając z serwisu łatwo sprawdzimy również m.in., ile kosztuje wykończenie mieszkania „pod klucz” oraz jak skutecznie otrzymać kredyt mieszkaniowy. Portal tabelaofert.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów nieruchomości w kraju, codziennie tysiące użytkowników poszukuje tu swojego własnego „M”.
redNet 24
O REDNET 24
Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.
Kontakt dla mediów:Partner of PromotionJoanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGERe-mail: j.mazur@partnersi.com.pltel.: 22 858 74 58 wew. 70