Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Integracja 3M Poland z firmą Interchemall Dom
Pozytywna opinia Urzędu Antymonopolowego umożliwiła finalizację umowy kupna Interchemall Dom przez 3M Company. Obecnie trwają intensywne działania związane z komunikacją handlową skierowaną do sieci dystrybutorów i firm współpracujących z 3M Poland. Wraz z finalizacją umowy rozpoczął się proces integracji działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta obu firm.
W sierpniu 2005 roku firma 3M Company podpisała umowę zakupu firmy Interchemall Dom Sp. z o.o., dostawcy produktów czyszczących dla gospodarstw domowych. Transakcja przyjęła formę przejęcia udziałów. Pod koniec stycznia 2006 roku 3M Company otrzymało pozytywną opinię z Urzędu Antymonopolowego, co umożliwiło finalizację umowy. Obejmuje ona znaki towarowe i marki – ściereczki Prima, gąbki do kąpieli Syrena oraz gąbki i czyściki kuchenne Plus. Struktura Interchemall Dom Sp. z o.o. to dział marketingu i sprzedaży. Transakcja nie obejmuje działalności produkcyjnej.
W styczniu 2006 roku został powołany nowy zarząd firmy Interchemall Dom Sp. z o.o. w składzie:
- Piotr Freyberg – Dyrektor ds. inwestycji, Członek Zarządu 3M Poland,
- Mirosław Popiołek – Dyrektor ds. Six Sigma,
- Piotr Skaldowski – Dyrektor handlowy Sektora produktów biurowych i konsumenckich,
- Tomasz Misztal – Dyrektor handlowy Sektora produktów do ochrony i zabezpieczeń
Wraz z finalizacją umowy rozpoczął się proces integracji obu firm, obejmujący 15 osób w dziale sprzedaży, trzy osoby w dziale marketingu oraz dwie w dziale obsługi klienta. Obecnie trwają intensywne działania związane z komunikacją handlową skierowaną do sieci dystrybutorów i firm współpracujących z 3M Poland.
3M Poland stworzyła spójny plan marketingowo-sprzedażowy na okres najbliższych czterech lat. Oprócz sprzedaży produktów Prima, Plus oraz Syrena firma planuje wprowadzić na polski rynek produkty czyszczące marki Scotch-Brite, znane i cenione przez konsumentów na całym świecie (zobacz informacje dodatkowe). Planowana łączna wartość sprzedaży wymienionych produktów w 2006 roku wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych. Przejęcie firmy Interchemall Dom posłuży Firmie do osiągnięcia konkretnych celów – zagospodarowania lokalnego rynku oraz zwiększenia udziałów w sprzedaży. Według badań MEMRB udział Interchemallu w sektorze gąbek, czyścików i ściereczek w Polsce w 2005 roku wyniósł ok. 20%.
„Nasze plany sięgają jednak nieco dalej – mówi Piotr Freyberg Dyrektor ds. inwestycji i Członek Zarządu 3M Poland – Planujemy wprowadzić nasze nowe produkty na dodatkowe rynki, m.in. Czech, Słowacji, Słowenii i krajów Bałtyckich. Musimy jednak spełnić podstawowy warunek – w pierwszym roku działalności firma powinna osiągnąć tzw. break even point, czyli zrównać koszty z dochodami, a idealnym byłoby, aby osiągnęła dochód już w pierwszym roku. Nie było łatwo przekonać zarząd 3M Company do zakupu kolejnej firmy. Musieliśmy udowodnić, iż lokalna strategia będzie pasować oraz uzupełniać plany strategiczne całej korporacji.”
Rynek produktów czyszczących jest w Polsce bardzo duży, o czym świadczy sama oferta produktów Interchemall Dom. Dla wielu może być nawet zaskakująco szeroka:
- marka Syrena to 41 rodzajów gąbek kąpielowych, pumeksów oraz myjek z sizalu i luffy,
- marka Plus to 27 rodzajów czyścików kuchennych i łazienkowych oraz gąbek samochodowych,
- marka Prima to 26 rodzajów ściereczek, rękawic i czyścików celulozowych.
Najczęściej kupowanymi przez polskie gospodynie produktami Interchemall Dom są ściereczki Prima oraz gąbki kąpielowe Syrena. Marka Syrena to pierwsza marka na rynku polskim w kategorii produktów kąpielowych.
Według badań Pentora wykonanych na zlecenie 3M Poland w 2005 roku, w gospodarstwach domowych w Polsce sprzątanie zajmuje średnio 50 minut dziennie, a zmywanie naczyń około 34 minut. Chętniej wykonywane są te czynności, które nie wymagają wysiłku, a jednocześnie przynoszą trwały efekt. Sprzątanie nadal jest domeną kobiet.
3M
O 3M Company
3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne – są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com) 3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji – nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl). Dodatkowych informacji udziela: 3M Poland Ilona Gajewska Corporate Marketing & Public Relations 3M Poland Sp. z o.o.
Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: 3m@3m.pl