Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Poczuj VIBE Warszawy – budynek z muzycznym DNA od Ghelamco
Jako rynkowy lider i innowator, zawsze staramy się zaskakiwać nowymi pomysłami i świeżym spojrzeniem na nieruchomości, wyznaczając przy tym trendy i inspirując całą branżę. Nie inaczej jest i tym razem. VIBE to projekt wyjątkowy, bo jako pierwszy budynek biurowy w Polsce otrzyma swoją własną identyfikację dźwiękową. To także kolejny akord dopełniający biznesowe centrum stolicy, które jako Ghelamco stworzyliśmy na przestrzeni ostatnich lat w rejonie ronda Daszyńskiego, i które stale rozwijamy – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Stworzyliśmy coś wyjątkowego, połączyliśmy ze sobą różne światy: nieruchomości, muzyki, architektury i marketingu, które razem dały niezwykły efekt. Realizujemy budynek, który otrzyma swoją własną audiosferę, a także powiązaną z nią identyfikację wizualną i inspirowaną nimi architekturę. Muzyka stanie się motywem przewodnim tego projektu, który będzie komunikowany właśnie poprzez dźwięk – podkreśla Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland. – Przestrzeń, w której pracujemy, ma wpływ na nasze samopoczucie i funkcjonowanie. Starannie skomponowana linia dźwiękowa kompleksu biurowego VIBE podkreśli jego DNA, przyciągając najemców, dla których liczy się nieszablonowość, kreatywność, innowacyjność. Nasz nowy projekt zaoferuje unikatowy klimat, którego nie znajdziemy w żadnym innym biurowcu w Warszawie – zapowiada.
Identyfikacja VIBE to nie tylko soniczne logo dla nowej inwestycji Ghelamco. Naszą ambicją było zaprojektowanie wyjątkowej audiosfery budynku i całego zestawu doświadczeń akustyczno-wizualnych, które będą towarzyszyć odwiedzającym. Wykorzystaliśmy szereg mediów: od grafiki 3D po motion design, parametrykę i sound design, do tego by stworzyć immersyjną i elastyczną platformę, która w czasie rzeczywistym dostrajać się będzie do tempa i rytmu życia wewnątrz budynku – tłumaczy Krystian Berlak, art director w Super Super Studio. – Projekt tego brandingu, a w szczególności współpraca z Wojciechem Urbańskim, kompozytorem odpowiedzialnym za sound design VIBE, był dla nas nowym i inspirującym doświadczeniem. Jako studio jesteśmy bardzo dumni z tego, że wraz z Ghelamco możemy realizować tak innowacyjne i odważne projekty – dodaje.
Stworzenie identyfikacji dźwiękowej budynku to jedno z najciekawszych muzycznych wyzwań z jakim miałem dotychczas okazję się zmierzyć. Architektura zawsze była dla mnie pewną inspiracją, ale aż tak blisko jeszcze jej nie byłem. Komponowanie muzyki ma pewne wspólne punkty z architekturą – jest poszukiwaniem symetrii, pasujących do siebie form i struktur. Dodatkowo współczesna architektura bardzo mocno myśli o człowieku i o tym, żeby dobrze się w niej czuł. A muzyka na pewno potrafi być świetnym dopełnieniem tej przestrzeni – przyznaje Wojciech Urbański, kompozytor i sound designer.
Najpierw powstały bryły obu budynków, mające stanowić kontynuację pierzei ulicy Towarowej, którą Ghelamco zapoczątkowało kompleksem The Warsaw HUB. Jednak już architektura wnętrz i wygląd elewacji powstawały z udziałem dewelopera i agencji kreatywnej, którzy zainspirowali nas swoim pomysłem na identyfikację dźwiękową i wizualną dla tej inwestycji. Dzięki temu uzyskaliśmy projekt na wskroś wielkomiejski i nowoczesny, a zarazem lokalny w swym charakterze, dzięki nawiązaniom do industrialnej przeszłości i architektury Woli – wyjaśnia Michał Lah główny architekt i członek zarządu w pracowni PIG Architekci, która zaprojektowała VIBE.
Jego projekt jest elementem osobnego opracowania, wciąż nad nim pracujemy. Będzie to zielona enklawa, która na pewno stanie się miejscem wyciszenia i odpoczynku dla mieszkańców Warszawy i pracowników okolicznych biurowców – zapowiada Jarosław Zagórski.
Ghelamco
O GHELAMCO POLAND
Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.
Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.
Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.
Informacje dla mediów:Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotione-mail: r.roguski@partnersi.com.pl, tel. 22 858 74 58 w. 73
Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Polandemail: michal.nitychoruk@ghelamco.com, tel. +48 600 210 304