• 09.08.2007
  • 3M

Z odblaskami bezpieczniej! – Wspólna akcja firm Bartek i 3M Poland

Firma Bartek we współpracy z firmą 3M Poland rozpoczęła w sierpniu 2007 r. akcję społeczno-edukacyjną pod hasłem: „Z odblaskami bezpieczniej!”. Jej celem jest wspieranie bezpieczeństwa dzieci – w drodze do szkoły, w czasie zabawy, a także wszędzie tam, gdzie są one uczestnikami ruchu drogowego. Adresatami akcji są rodzice oraz wszyscy dorośli, odpowiedzialni za bezpieczeństwo najmłodszych.


Kluczowym elementem akcji jest popularyzacja wiedzy na temat konieczności noszenia elementów odblaskowych, które sprawiają, że każdy z nas jest lepiej widoczny na drodze. Jest to tym ważniejsze, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo dzieci. Policyjne statystki podają nieodpowiednie zachowanie dzieci na drodze jako główną przyczynę wypadków z ich udziałem. W 94 proc. przypadków, do wypadków dochodzi głównie na obszarze zabudowanym, przeważnie na prostych odcinkach dróg między skrzyżowaniami oraz na przejściach dla pieszych. Najmniej bezpieczne są tereny zaludnione i uprzemysłowione, gdzie jest intensywny ruch lokalny i tranzytowy. Zagrożenie wzrasta także przy ograniczonej widoczności i po zapadnięciu zmroku.

Polskie przepisy, w szczególności Prawo o ruchu drogowym, nakazują, aby dzieci do lat 15 poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym nosiły elementy odblaskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu (art. 43 par. 2). W praktyce rodzice mają trudności z zakupem dobrej jakości elementów odblaskowych. Stąd tegoroczna inicjatywa firmy Bartek, która przygotowała specjalną serię obuwia dla dzieci i młodzieży zawierającego elementy odblaskowe. Materiały odblaskowe dostarcza 3M Poland.

Buty Bartek z najwyższej jakości elementami odblaskowymi 3M gwarantują, że dzieci są widoczne na drodze, zwiększając tym samym ich bezpieczeństwo, jak i innych zmotoryzowanych uczestników ruchu. Dzięki elementom odblaskowym wszytym w obuwie – na zapiętkach, z boku bucików i na noskach (w zależności od modelu) – widoczność dziecka znacznie się zwiększa. Pasek odblaskowy umieszczony na bucie sprawia, że dziecko jest widoczne w świetle reflektorów z odległości nawet 150-250 metrów. Taki „świecący” punkt zwraca uwagę kierowcy i wzmaga jego czujność. Dodatkowe elementy, jak opaski na rękawach, odblaskowe światełka przy plecakach, czy oklejony odblaskami rower wpływają na jeszcze większą poprawę widoczności dziecka, a tym samym na jego bezpieczeństwo.

Elementy odblaskowe w formie pasków, czy naszywek, użyte w butach Barek stanowią spójną kompozycję, tak by sprostać gustom dzieci i ich rodziców. Firma 3M gwarantuje wysoką jakość materiałów odblaskowych, które są odporne na zabrudzenie, ścieranie, wahania temperatur, wpływ deszczu oraz na warunki konserwacji. Spełniają też normę EN-PN 471, która stawia bardzo wysokie wymagania materiałom odblaskowym wykorzystywanym do produkcji odzieży ostrzegawczej.

– Obuwie firmy Bartek zawsze było utożsamiane ze słowem bezpieczeństwo – antypoślizgowe podeszwy, profilowane wkładki, odpowiednio sztywna tylna część buta itp. Dzięki odblaskowym elementom z firmy 3M użytym w naszym obuwiu mamy nadzieję rozszerzyć znaczenie tego słowa. Cieszymy się bardzo, że dzięki wprowadzeniu elementów odblaskowych będziemy mogli bezpośrednio przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa dzieci na drodze. W ten sposób nasza dalekowzroczna idea związana z profilaktyką i bezpieczeństwem będzie miała zastosowane w życiu codziennym – powiedziała Katarzyna Gałązka, Główny Projektant firmy Bartek.

– Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i dorosłych na drodze od lat wpisane są w politykę naszej firmy. Udział w akcji „Z odblaskami bezpieczniej” to kolejna inicjatywa, z której jesteśmy dumni, a także kontynuacja naszych dotychczasowych działań, m.in. w Partnerstwie Dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Cieszymy się, że firma Bartek – uznana przez rodziców marka obuwia dla dzieci i młodzieży – zaprosiła nas do współpracy. To będą pierwsze buty na polskim rynku z elementami odblaskowymi. Doskonała jakość naszego produktu użytego w produkcji butów sprawi, że będą one spełniały swoją rolę – poprawiały bezpieczeństwo dzieci – powiedział Tomasz Misztal, Dyrektor Handlowy Rynku Ochrony i Zabezpieczeń w 3M Poland Sp. z o.o.

Zdając sobie sprawę jak istotna jest edukacja społeczna, zarówno wśród dzieci jak i dorosłych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, organizatorzy akcji stworzyli specjalną stronę internetową www.zodblaskamibezpieczniej.pl (strona rusza 24.08.2007). Znajdą się na niej trzy sekcje informacyjne: dla rodziców, nauczycieli i dla dzieci. Rodzice i nauczyciele, odpowiedzialni za bezpieczeństwo najmłodszych, znajdą tam ciekawostki, materiały informacyjne oraz wskazówki jak rozmawiać z dziećmi o ich bezpieczeństwie na drodze. Dla dzieci są gry i zabawy edukacyjne.

PATRONATY nad akcją objęły:

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – patronat merytoryczny.

UWAGA:

Buty z elementami odblaskowymi 3M dostępne będą sklepach Bartka od 24 sierpnia 2007 r. w wielu modelach i w rozmiarach 19-40.

3M

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne – są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com) 3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji – nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl). Dodatkowych informacji udziela: 3M Poland Ilona Gajewska Corporate Marketing & Public Relations 3M Poland Sp. z o.o.

Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: 3m@3m.pl

POWERED BY PARTNER OF PROMOTION