Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ponad 2 tysiące uczniów w tegorocznej edycji konkursu Motoroli „Diversity”
Szósta edycja „Diversity”, projektu edukacyjnego Motoroli, przyciąga coraz więcej uczniów szkół średnich – udział zgłosiło ponad dwa tysiące osób z 250 szkół z całej Polski.
Warszawa, Kraków, 3 kwietnia 2006 – Zainaugurowana z końcem stycznia przez Motorolę (NYSE: MOT) szósta edycja projektu edukacyjnego „Diversity” spotkała się z wielkim zainteresowaniem. Inicjatywa, skierowana do uczniów polskich liceów, techników i liceów profilowanych, ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta do studiowania na kierunkach informatycznych. Zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, projekt ma przyczynić się do zmiany stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.
Udział w projekcie zgłosiło 2012 osób z 250 szkół, z czego dziewczęta stanowią ponad połowę wszystkich uczestników. W tegorocznej edycji „Diversity” weźmie udział 371 zespołów, których zadaniem będzie stworzenie strony internetowej na temat Świat bez słów”. O dużej popularności konkursu świadczy również liczba osób odwiedzających stronę internetową projektu (www.diversity.pl) – od 20 stycznia adres ten zarejestrował ponad 24 tysiące indywidualnych odsłon.
– W tym roku udział odnotowaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń – cieszy nas, że inicjatywa Motoroli spotyka się z takim zainteresowaniem. Celem „Diversity” jest promocja zawodu informatyka wśród młodzieży i stworzenie równych szans dla obu płci. Liczba zgłoszeń do tegorocznej edycji świadczy o tym, że młodzi ludzie poważnie myślą o swoich karierach, połowa z nich planuje studia związane z kierunkiem IT – mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
Nową, nieobowiązkową kategorią w tegorocznej edycji konkursu jest „Najlepsza gra” – trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem Świat bez słów” i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Wyróżnienia zostaną rozdane w 4 kategoriach: „Najlepsza grafika”, Najciekawsze ujęcie tematu”, „Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika” oraz Najciekawsza gra”. Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji „Diversity” są: Magazyn Komputerowy „Enter”, Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett- Packard Polska, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.