PR Congress w Kijowie z polskimi prelegentami

Wczoraj zakończył się European PR Congress w Kijowie. Pierwsza tego typu inicjatywa na Ukrainie, na którą zjechało ponad 300 PR-owców z Ukrainy oraz innych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Wśród zaproszonych prelegentów były autorytety PR-owe z całego świata w tym prof. Densis L. Wilcox z The School of Journalism & Mass Communications, uznany przez PR Week za jednego z dziesięciu najlepszych wykładowców na świecie, Tony Bradley, CIPR President, Paweł Trochimiuk, Prezes Związku Firm Public Relations oraz dr Dariusz Tworzydło, doradca ds. PR, oraz profesor WSIiZ w Rzeszowie.


Sesję plenarną Kongresu rozpoczął Alexander Gafin, członek zarządu i wiceprezydent Alfa Banku, który mówił m.in. o roli transparentności w biznesie i komunikacji. Jego wykład uzupełniała prezentacja prof. Dennisa L. Wilcoxa, który mówił o roli specjalisty ds. PR w firmie. Paweł Trochimiuk mówił ukraińskim specjalistom o roli właściciela i top managera w kreowaniu wizerunku firmy. – Ukraiński rynek jest na podobnym etapie rozwoju co polski mniej więcej w połowie lat 90-tych. Cieszę się, że mogłem się podzielić z tak szerokim gronem specjalistów swoimi doświadczeniami – mówi Paweł Trochimiuk.

Bardzo duże zainteresowanie i emocje uczestników wzbudziły natomiast warsztaty poświęcone zasadom współpracy z mediami, w których uczestniczył prof. Dariusz Tworzydło oraz kilku ukraińskich dziennikarzy i PR-owców. – Byłem zaskoczony jak bardzo podzielone jest środowisko ukraińskich PR-owców pod kątem etyki postępownia z mediami. Myślę, że prezentacja polskich doświadczeń w tym zakresie, w tym także akcji „Czyste Informacje” była dla nich bardzo cenna – mówi prof. Dariusz Tworzydło, który podczas kongresu w Kijowie prowadził także warsztaty poświęcone budowaniu reputacji krajów.

Podczas Kongresu przyznano także – po pierwszy raz na Ukrainie – nagrody dla najlepszych kampanii public relations – Pravda Avards. Nagrody oceniało międzynarodowe jury, którego przewodniczącym był prof. Dennis Wilcox, a polskich PR-owców reprezentował Paweł Trochimiuk. W obu kategorii najbardziej kreatywnej kampanii pierwsze miejsce zdobyła agencja PRP Ukraine za akcję „Chldren Safty Online”. Ta sama agencja otrzymała pierwsze miejsce w kategorii najbardziej efektywnej kampanii za działania na rzecz firmy Goodyear pod hasłem „Safety on road”. Wśród nagrodzonych agencji znalazły się także: Key Communications, Creon Creative oraz SPN Ogilvy Public Relations.

Europejski Kongres PR 2006 zorganizowany został z inicjatywy Ukraińskiego Stowarzyszenia Public Relations we współpracy z organizacjami międzynarodowymi ICCO i CIPR. Projekt ten ma na celu nawiązanie i rozwój kontaktów pomiędzy ekspertami public relations z różnych krajów Europy, wymianę poglądów i wiedzy jak również poprawianie warunków rozwoju całej branży PR. Impreza ma być przeprowadzana raz do roku. Hasłem przewodnim tegorocznego kongresu jest „PR strategiczny: od wizerunku firmy do reputacji kraju”.

Więcej informacji o Kongresie na stronie: www.prcongress.com.ua.

Kontakt: Victoria Kupriychuk

Key Communications,

ph.: +38(044) 201 6494, 599 0195

www.keycommunications.com.ua

POWERED BY PARTNER OF PROMOTION