Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Motorola zachęca młodzież do studiowania informatyki i kariery w branży IT
1667 uczniów z całej Polski wzięło udział w VII edycji programu edukacyjnego „Diversity” promującego zawód programisty wśród dziewcząt i chłopców.
Kraków, 15 czerwca 2007 – w auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola (NYSE:MOT) już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu „Diversity”, w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło „What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu.
– „Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety
i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Zgłoszenia młodzieży pochodziły ze wszystkich województw, a 20 finałowych zespołów laureatów reprezentowało takie miasta, jak: Brzesko, Chrzanów, Cieszyn Gniezno, Kraków, Łódź, Nowa Sól, Nowy Targ, Płońsk, Poznań, Szczecin, Sandomierz, Rzeszów, Rybnik i Złotów. Łącznie w ciągu 7 lat trwania „Diversity” wzięło w nim udział siedem i pół tysiąca uczniów z całej Polski.
Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe w następujących kategoriach:
Za najciekawsze potraktowanie tematu nagrodę otrzymała strona:
„Co dalej z językiem polskim?”- http://lo8.poznan.pl/diversity/
Jej twórcami są uczniowie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza
w Poznaniu pod kierunkiem Pani Aliny Gościniak.
Nagrodami w tej kategorii są telefony Motoroli L7.
Za najciekawszą szatę graficzną nagrodę otrzymała strona:
„The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są aparaty cyfrowe oraz drukarki HP.
Za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika nagrodę otrzymała strona:
„What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami w tej kategorii są akcesoria komputerowe firmy Logitech – Easy Call Desktop.
Nagrodę Internautów otrzymała strona:
Today-Tomorrow, „Vortal przyszłości” http://www.today-tomorrow.yoyo.pl/main.php?lan=pol&des=2&x=52&y=16
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie pod kierunkiem pana Sebastiana Pawłowskiego.
Nagrodami w tej kategorii są słuchawki Motoroli Bluetooth.
Nagrodę publiczności otrzymała strona:
„The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są odtwarzacze MP3
Pozaregulaminową nagrodę ufundowaną przez Feminotekę otrzymała strona:
„What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami są książki
Patronami medialnymi tegorocznej edycji „Diversity” są: portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn „Cogito”. Partnerami są: Hewlett-Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.
Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: www.diversity.pl.
W Motoroli, kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Motorola
Kontakty dla mediów: Małgorzata Matusiewicz Motorola +48 22 606 04 50 mtsm003@motorola.com Agnieszka Józefowicz +48 22 858 74 58 wew. 49 a.jozefowicz@partnersi.com.pl MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.