Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Współpraca Logitech i Carl Zeiss – jeszcze lepsza jakość obrazu kamer internetowych
Fremont, Kalifornia – 28 czerwca 2007 – Firmy Logitech oraz Carl Zeiss, światowy lider w branży optycznej, ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy. Według obu przedsiębiorstw jest to niewątpliwie duży krok w rozwoju optyki kamer internetowych. Carl Zeiss to firma odpowiedzialna za wprowadzanie innowacji w dziedzinie optyki od samych początków istnienia fotografii. Natomiast Logitech obecny jest na rynku kamer internetowych już od 1995 roku.
Pierwszymi kamerami internetowymi, które powstały przy współpracy Logitech i Carl Zeiss są QuickCam® pro 9000 oraz QuickCam® Pro for Notebooks. Oba modele mają być dostępne w USA i Europie w lipcu, sugerowana przez producenta cena detaliczna w Polsce wyniesie ok. 400 PLN.
– Niezaprzeczalny jest fakt, że jakość soczewek determinuje jakość obrazu- powiedział dr Winfried Scherle, general manager Carl Zeiss Camera Lens Division – Nasze doświadczenie sięga 1846 roku, a projektowane dzisiaj przez naszą firmę soczewki i obiektywy znajdują bardzo szerokie zastosowanie. Współpraca z Logitech daje nam szansę na obecność na rynku, o którym nawet nie myśleliśmy 20 lat temu.
Stale rosnący dostęp do szerokopasmowego internetu sprawił, że komunikacja wideo zyskuje coraz większą popularność – powiedziała Gina Clark, główny menadżer i wiceprezes ds. komunikacji internetowej Logitech. – Bardzo cieszymy się z faktu, że udało się połączyć nasze 10 letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji kamer internetowym z sięgającą 160 lat wiedzą o produkowaniu obiektywów Carl Zeiss.
Carl Zeiss to wiodąca światowa grupa przedsiębiorstw branży optycznej i optoelektronicznej. Siedziba spółki Carl Zeiss AG mieści się w Oberkochen, w Badeni-Wirtembergii. Na rynkach strategicznych takich jak rozwiązania medyczne i badawcze, przemysłowe czy produkty związane ze stylem życia koncern plasuje się w zakresie obszarów swej działalności z reguły na pierwszym lub drugim miejscu.
W roku finansowym 2005/2006 Grupa Carl Zeiss, która w całości należy do Fundacji Carla Zeissa, wygenerowała zysk na sprzedaży wielkości 2,433 milionów Euro. Na całym świecie grupa zatrudnia 11500 pracowników, w tym około 3300 osób za granicą. Koncern jest reprezentowany w ponad 30 krajach i posiada zakłady produkcyjne w Europie, Ameryce oraz Azji. Optyka okulistyczna reprezentowana przez Carl Zeiss Vision International GmbH zajmuje drugie miejsce wśród firm oferujących okulary na całym świecie.
Logitech
Logitech – informacje Logitech jest światowym liderem w dziedzinie produktów służących cyfrowej rozrywce. Od urządzeń komputerowych, przez domową rozrywkę, po platformy komunikacyjne, Logitech oferuje sprzęt i oprogramowanie umożliwiające nawigację w świecie cyfrowej rozrywki – muzyki, wideo, gier, mediów społeczościowych czy komunikacji przez Internet. Tworzone przez Logitech rozwiązania pozwalają również w pełni korzystać z nawigacji cyfrowej, zarządzać bezpieczeństwem oraz sterować domowymi urządzeniami. Założona w 1981 roku firma Logitech International to szwajcarska spółka notowana na szwajcarskiej giełdzie SWX (LOGN) oraz w Stanach Zjednoczonych na Nasdaq Global Select Market (LOGI). Kontakt dla mediów: Krzysztof Machnicki, Logitech: +48(22)8448278 (krzysztof_machnicki@logitech.com)
Tomasz Cichocki, Partner of Promotion: +48(22)8587458#51 (t.cichocki@partnersi.com.pl)